Nytt soffbord – check!

Mitt Kistbordet i vardagsrummet har gjort sitt. Den är riktigt sliten och har gått sönder på flera ställen så det är på tiden med ett nytt. Jag har haft det sedan jag tog studenten och det är lääänge sen.

Jag har länge letat efter ett nytt soffbord på olika inredningssidor på nätet. Senast var jag inne på ett bord med glaskiva och smidesdetaljer från Importören (se tidigare inlägg). Men den fanns inte i den mindre storleken så det var bara och glömma.

Sen hittade jag denna skönhet som jag har suktat efter tidigare. Soffbordet heter ”Opium” från Möbelkungen. Så nu har jag faktiskt lagt in en beställning på den för mina julklappspengar, jippii! 🙂

3931bed685c38ac6

Den är allt och lite till av det jag önskar mig; ett rustikt, robust, tungt bord i brunt trä i orientalisk stil. Storleken är 80 x 80 och 50 cm hög, i sheshamträ från Indien. Förmodligen får jag ta och ge den en omgång lite mörkare bets, men det går ju fort och fixa (har vanan inne nu).

byrå 140 hög möbelkungen

Nästa gång blir det en långsmal byrå liknande denna som också är från Möbelkungen. De har förresten direktimport, 50 % lägre priser. Riktigt bra! Nu får jag hoppas på att leveransen från Göteborg inte ska ta allt för lång tid. *Supermegaglad*

♥/M

2 reaktioner på ”Nytt soffbord – check!

  1. Haha, jag tycker att det alltid bara finns mörka möbler när jag är ute efter något! Men, så länge de går att slipa o måla så blir jag nöjd ;).
    Tycker att blocket svämmar över av mörka rustika möbler o billigt är det oxå!
    Men kul att du hittade ett bord du gillar!

    • Du har nog rätt ang. Blocket. Har faktiskt inte tittat där på länge. Har endast kikat runt på olika inredningsbutiker. Indiska möbler är inte ”inne” i Sverige längre så på Blocket kan man säkert göra massa fynd nu.

      Precis, det går ju att slipa och måla/betsa gamla möbler också. Faktum är att många av mina möbler har jag köpt på Blocket och betsat till en nyans som jag vill ha, för en billig peng. Nu hittade jag en modell som jag verkligen gillar men jag gissar att jag ändå får betsa till den lite själv för att på den perfekta nyansen 🙂 Indiska möbler kan ibland gå lite åt det orange-bruna hållet och det går fetbort.

Lämna en kommentar